Перевантажені фури – один із факторів, який впливає на погіршення якості доріг та спряє їх руйнуванню. Журналісти програми «Гроші» на каналі 2+2 з’ясували, хто заробляє на видачі дозволів на проїзд для вантажівок.

Відео можна переглянути за посиланням.

Майже 125 мільярдів виділила держава для будівництва та ремонту українських автошляхів на 2022 рік. Проте, водії великогабаритного транспорту, об’їжджаючи вагові комплекси, регулярно перевозять наднормативний вантаж та руйнують дороги країни.

Українські дороги, фото: скріншот з відео
Українські дороги, фото: скріншот з відео

Державна служба України з безпеки на транспорті була створена, аби контролювати потік вантажівок, зважувати їх на вагових комплексах та перевіряти дотримання необхідних норм. Тим не менш, між працівниками «Укртрансбезпеки» на зважувальних комплексах та водіями вантажівок роками процвітає налагоджена корупційна схема. У разі виявлення перевантаження фури, співробітник вищезазначеної служби за протоколом має виписати штраф, проте замість стягнення бере хабар. За словами одного з водіїв фури, на Кіровоградщині та Полтавщині за понаднормові 10% платять 1000 грн.

Популярні новини зараз
Сало, ошийок та грудинка: ціни на м'ясопродукти додали оптимізму українцям Ніколи не пийте зелений чай, якщо сталося це: саме так вкорочують життя більше половини українців Зміни у виплаті пільг: з 2023-го року починають діяти нові правила Тіна Кароль задерла ноги не гірше за Різатдінову і показала хутро: "Теплого кольору і натуральний теплий"
Показати ще

Українські дороги, фото: скріншот з відео
Українські дороги, фото: скріншот з відео

До слова, проводячи ревізію ваговими комплексами міста Києва, журналісти програми «Гроші» не побачили там жодного представника «Укртрансбезпеки». Голова служби прокоментував, що для цілодобового контролю на всіх комплексах їм не вистачає інспекторів.

З жовтня 2021 року в Україні запрацювали WiM-комплекси, які автоматично фіксують перевантажені фури. За допомогою вмонтованих у дорожнє покриття датчиків, комплекс вимірює вагу вантажівки під час руху, камера фіксує швидкість та габарити авто, а отримані дані надходять до "Укртрансбезпеки".

Українські дороги, фото: скріншот з відео
Українські дороги, фото: скріншот з відео

Інноваційна система мала б впливати та притягати до відповідальності у разі перевищення габаритно-вагових норм власників логістичних компаній, проте й таке нововведення знайшли спосіб обійти. Враховуючи, що на всю України поки встановлено близько 50 WiM-комплексів, чимало водіїв знають місця їх розташування, а тому можуть без проблем об’їхати.

Українські дороги, фото: скріншот з відео
Українські дороги, фото: скріншот з відео

Нагадаємо, асфальт просто змиває водою: водіям показали, як "ремонтують" дороги перед святами - бідні їх колеса

Як повідомляв Знай.ua, від 2-3 гривень за кілометр: які дороги стануть платними для водіїв вже з січня

Знай.ua писав, Рада затвердила нові штрафи за перетин кордону та "оренду" житла: від 850 грн до 10 тисяч-хто в списку