Чиновники вирішили карати водіїв, які не стежать за сезонною зміною шин. Незабаром за керування автівкою на «лисій» гумі власникам може загрожувати штраф в розмірі 8,5 тисяч грн. Крім того, в залежності від складності ситуації, водіїв можуть навіть позбавляти посвідчень. Подробиці дізнавалися журналісти програми «Джедаі» на каналі 2+2.

Штрафи за гуму, фото "Джедаі"
Штрафи за гуму, фото "Джедаі"

Незабаром правоохоронці можуть виписати чималий штраф водієві за їзду на шинах, висота протектора якої нижча за допустимі показники. Аби не було плутанини, в змінах прописали визначення літньої та зимової гуми. Остання маркується позначеннями M+S та призначена виробником для експлуатації за низьких температур.

Штрафи за гуму, фото "Джедаі"
Штрафи за гуму, фото "Джедаі"

Правилами дорожнього руху забороняється експлуатація автомобіля з рівнем протектора шин, нижче дозволеного. Їхня висота повинна мати наступні значення: 1,6 мм для легкових автомобілів, 1,0 мм для вантажівок, 2,0 мм для автобусів.
Додамо, що «лиса» гума в зимовий період збільшує гальмівний шлях під час зупинки авто, знижує його зчеплення з дорогою та може пошкодити самі шини, що у висновку може призвести до втрати керованості транспортного засобу.
Експерти підкреслюють, що за висотою протектора стежать і страхові компанії. У випадку, якщо транспортний засіб потрапив у ДТП і при проведенні експертизи було виявлено неналежний стан шин, страховики на цій підставі можуть відмовити у відшкодуванні коштів. Крім того, варто зазначити, що наразі в Україні немає жодних сертифікованих інструментів для перевірки висоти малюнка протектора. Тому при спробі виміряти його будь-яким приладом, варто вимагати сертифікаційні документи такого прибору.

Штрафи за гуму, фото "Джедаі"
Штрафи за гуму, фото "Джедаі"

Конкретного встановлених рамок для зміни шин в Україні досі не було, тому кожен водій вирішував це самостійно. Згідно з новою пропозицією, змінювати гуму на літню можна буде з 1 травня, а переходити на зимову з 1 жовтня.

До того ж нове керівництво Державної служби України з безпеки на транспорті анонсувало масштабну реформу. У першу чергу, це стосується кадрових змін.

Орган контролю «Укртрансбезпека», який стежить за вантажними та пасажирськими перевезеннями на наших автошляхах, роками здобував негативну славу, заплющуючи очі на порушення, беручи хабарі та працюючи за «чорними» схемами.
Так, на «Укртрансбезпеку» чекає реорганізація та кадрові перезавантаження. Улітку цього року на роботу вийдуть нові інспектори. 200 майбутніх співробітників розпочали навчання в Національній академії внутрішніх справ. Окрім набору нової команди, штат працівників планують збільшити майже вдвічі. Частину колишніх інспекторів звільнили, а ті, хто бажає працювати за новими правилами, проходить переатестацію.
«Наші нові інспектори мають стати поштовхом до змін. Крім того, ми плануємо провести максимальну діджеталізацію. Уже закуплені бодікамери, встановлюються рамки автоматичної фіксації. Також у нас створюється новий Департамент моніторингу, який буде контролювати добросовісну роботу інспекторів», — прокоментував Євген Зборовський, голова «Укртрансбезпеки».

"Укртрансбезпека" готує нових інспекторів, фото "джедаї"
"Укртрансбезпека" готує нових інспекторів, фото "джедаї"

Масштабна цифрофізація має знизити рівень корупції між інспекторами та водіями на дорогах, а також мінімізувати особистий фактор для прийняття рішень. Рівень заробітної плати інспекторів буде залежати від регіону та стартуватиме від 16 тисяч грн.
Крім того, «Укртрансбезпека» планує тісно співпрювати з міжнародними партнерами, адже в рамках програми «Велике будівництво» в країні прокладаються нові дороги, які слугуватимуть не лише для внутрішніх потреб, але й посилять транзитну спроможність держави.