Зі Сполучених Штатів Америки прийшли дуже цікаві новини. Так, вчені з Гарвардського університету в журналі "Science Advances" поділилися неймовірним відкриттям. Справа в тому, що фахівці виявили ідеально збереженого крабика в Бурштині віком 100 мільйонів років.
Фахівці заявили, що це найстаріший краб сучасного виду з коли-небудь знайдених. Вчених просто дивуэ данний факт, вони зможуть простежити еволюційну історію цих ракоподібних по-новому.
Про це в деталях повідомив авторитетний американський телеканал CNN в мережі Instagram.

Публікація CNN, скріншот: Instagram

Шматок бурштину було виявлено в джунглях Південно-Східної Азії, в Бірмі, і розмір краба 5 міліметрів; дослідники вважають, що це найдавніше свідчення вторгнень в неморське середовище "справжніх крабів".
Справжні краби (відомі як "брахюранці") відрізняються від "помилкових крабів" ("аномуранів"), які технічно не є крабами, але їх іноді так називають, згідно із заявою американського університету.
Опубліковане відкриття є "унікальним" з багатьох причин: "Він не тільки дуже добре зберігся, але і є першим крабом з епохи динозаврів, який зберігся в Бурштині, що є рідкістю для водних тварин".
Більш ранні записи про скам'янілості, що складаються в основному зі шматочків клешнів, припускали, що неморські краби досягли суші і прісної води між 75 і 50 мільйонами років тому. Це нове відкриття відсуває цю гіпотезу як мінімум 100 мільйонів років тому, відповідаючи на початкове запитання дослідників про те, що цей краб робив у тропічних лісах, і приводячи літопис скам'янілостей у відповідність з теоріями про генетичну історію крабів, які збереглися надовго.

Крабик в бурштині, фото: Science Advances

"Якби ми реконструювали дерево життя крабів, тобто генеалогічне дерево, і виконали молекулярний аналіз ДНК, можна було б припустити, що неморські краби відокремилися від своїх морських предків більше 125 мільйонів років тому", — пояснює Хав'єр Луке з Гарвардського університету.
Також є цікавий факт, що в цьому Бурштині знайшли ще й добре збережених тихоходок (мікроскопічні безхребетні) віком 16 мільйонів років.