Останнім часом в медіа та телеграм-каналах поширюються чутки про те, що банки нібито почали стягувати штрафи з клієнтів за порушення правил фінансового моніторингу. Згідно з цією неправдивою інформацією, банки нібито утримують 20% від суми коштів на рахунках клієнтів. Однак Національний банк України наголошує, що ці твердження є абсолютно безпідставними.

По-перше, законодавство, що регулює питання фінансового моніторингу, не передбачає накладення будь-яких штрафів на громадян. Банки не мають права стягувати штрафні санкції за порушення у цій сфері. Єдине, що вони можуть зробити, — це розірвати ділові відносини з клієнтом та закрити його рахунок у випадках, передбачених законом.

Людина, яка знімає гроші з банкомату
Людина, яка знімає гроші з банкомату

По-друге, у разі закриття рахунку клієнта, банк зобов'язаний повернути всі кошти, що залишилися на рахунку, готівкою або шляхом переказу на інший рахунок. Банк має право стягувати лише стандартну комісію за проведення цієї операції, але ніяких додаткових штрафів не накладається.

Національний банк України, зі свого боку, також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення у сфері фінансового моніторингу. Всі заходи впливу регулятора стосуються виключно фінансових установ, а не їхніх клієнтів.

Таким чином, інформація про "штрафи від банків" за порушення фінансового моніторингу є фейком, спрямованим на дезінформацію громадян.

Популярні новини зараз
ТЦК похвалилися, на скільки мільйонів вдалося "подоїти" ухилянтів Пенсії можуть поменшати: люди недоотримують тисячі гривень Українцям чітко відповіли з приводу індексації пенсій Це незаконно: чого не можуть робити ТЦК під час перевірки
Показати ще

Нагадаємо, забули картку у банкоматі? ПриватБанк назвав спосіб отримати доступ до грошей

Раніше ми розповідали про карту ПриватБанку і одразу мінус 20 тисяч гривень: українці залишаються без грошей

Також, українцям обмежили зняття готівки: яку суму дозволять протягом доби