Працівники супермаркетів та магазинів не мають права змушувати покупців оплачувати пошкоджений або розбитий товар, якщо його псування сталося випадково. Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", жоден магазин не може примушувати клієнта купувати товар, який він не планував купувати або який є пошкодженим.
Експерти пояснюють, що згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення чи псування майна несе його власник, якщо інше не передбачено договором.

Супермаркет. Фото: скрін youtube
Супермаркет. Фото: скрін youtube

У цьому випадку, власником товару є магазин, оскільки покупець не стає власником, доки не оплатить покупку. Тобто, якщо клієнт випадково пошкодив товар, відповідальність несе заклад, а не клієнт.

Якщо магазин наполягає, що клієнт має сплатити за пошкоджений товар, він зобов’язаний довести його провину в суді. Адміністрація магазину не має права самостійно вимагати компенсацію без судового рішення. У подібних ситуаціях споживачам рекомендується викликати поліцію, щоб уникнути незаконних дій з боку магазину.

Зняття готівки на касі. Фото: shutterstock
Зняття готівки на касі. Фото: shutterstock

Також покупцям радять бути обережними в магазинах, а закладам враховувати можливі ризики пошкодження товару під час його розкладання.

У випадку конфлікту з адміністрацією магазину щодо пошкодженого товару, споживачі можуть звертатися до правоохоронців для захисту своїх прав.

Популярні новини зараз
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Показати ще

Що стосується касирів, вони не мають права відмовлятися приймати будь-які купюри чи монети, навіть якщо немає здачі. Відмова касира прийняти гроші є порушенням законодавства щодо захисту прав споживачів.

продавець
продавець

Якщо касир заявляє, що у нього немає решти, це його проблема, а не покупця. У таких випадках рекомендується звертатися до керівництва магазину, оскільки касир перекладає на клієнта свої обов’язки.

Нагадаємо, споживчі ціни злетіли до 4,8%, промислові – на рекордні 14%: прогнози на майбутнє

Раніше ми писали про те, що ця риба містить ртуть і може вбити: варто стриматись від спокуси

Крім того, Знай.ua повідомляв, на 25% дорожче: продавці оновили ціни на тепличні огірки, томати та перець