В Україні планують фіскалізувати таксі. Ринок перевезень, який десятиліттями ховається від сплати податків, дедалі активніше намагаються вивести з тіні. Які нововедення чекають таксистів, дізнавалися журналісти програми «Джедаі» на каналі 2+2.
Щодня служби таксі перевозять десятки тисяч пасажирів, проте офіційно з них працюють лише одиниці. Крім того, водії не оформлені згідно трудового законодавства, а тому не несуть жодної відповідальності ні за своє робоче місце, ні за безпеку пасажирів. Відповідний законопроєкт, який змусить таксистів працювати легально, вже зареєстрували і наразі він знаходиться на погодженні в Міністерстві інфраструктури. Влада планує зобов’язати кожного водія таксі придбати ліцензію на право пасажирських перевезень та дотримуватись законодавчих норм.

Таксі, фото "Джедаї"
Таксі, фото "Джедаї"

«Усі диспетчерські інформаційні служби, які працюють в Україні, мають бути фіскалізовані, а на мобільний телефон споживачам напряму надсилати електронні чеки про поїздку. Таким чином, держава може контролювати диспетчерські служби, а вони, відповідно, будуть звітувати за водіїв, що з ними працюють», — коментує Олег Гетман, координатор експертних груп економічної експертної платформи.
Диспетчерські служби стануть податковими агентами для водіїв таксі і звільнять їх від необхідності щомісячного звітування. Диспетчери нараховуватимуть таксистам 5% малого податку і платитимуть за них цей податок до бюджету. Таким чином, працюючи через таку службу водіям не потрібно надавати податкову звітність та встановлювати касовий апарат.

Таксі, фото "Джедаї"
Таксі, фото "Джедаї"

Ринок перевізників може радикально змінитися вже до кінця січня. Нові правила змусять водіїв ретельніше стежити за станом автомобіля та працювати над підвищенням рівня сервісу і комфорту. Варто зауважити, що вартість проїзду також може підвищитися.

До слова, Житомирська об’їзна дорога є частина стратегічної траси Київ-Чоп. Ділянку протяжністю 22 кілометри ремонтували понад 2 роки. Проте незалежна експертиза показала, що магістраль необхідно перероблювати через грубі порушення технологій.


Китайська компанія Sinohydro Corporation Limited розпочала капітальний ремонт ділянки дороги М-06 у листопаді 2017 року. За умовами договору до 20 червня 2020 року поблизу Житомира мала з’явитися нова об’їзна дорога з ідеальним бетонним покриттям, проте Укравтодор розірвав контракт з підрядником через низькі темпи робіт та серйозні порушення технологій.
Укравтодор уже оголосив тендер на проведення відновлювальних робіт, які заплановано на 2022 рік, а суперечку між сторонами передано на розгляд до Міжнародного арбітражного суду.

Дорога, фото "Джедаї"
Дорога, фото "Джедаї"

Варто зауважити, що перед початком робіт новому підряднику доведеться повністю демонтувати вже частково побудовані естакади, пішохідний міст та покриття. За результатами незалежної італійської експертизи було встановлено: роботи проведені китайським підрядником виконані з порушенням технологій та не підлягають експлуатації.

Дорога, фото "Джедаї"
Дорога, фото "Джедаї"

Невтішні результати свідчать про збільшення вартості ремонтних робіт об’їзного шляху. За попередніми оцінками очікувана вартість проєкту складатиме близько 4 мільярдів гривень.