Укрзалізниця 16 вересня за результатами тендеру уклала угоду з ТОВ "Компанія АМБ" на постачання запчастин до вакуумних туалетів на 27,51 млн грн. Вартість цих запчастин виявилася значно завищеною.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це повідомляє портал "Наші гроші".
Деякі запчастини до туалетів закупили за завищеною ціною. Наприклад, сидіння с кришкою від німецького виробника Evac коштує 9 456 грн, а кнопка змиву – 6 790 грн. Унітазний блок, на який зверху кріпиться сидіння придбано за майже 300 тисяч грн.
Варто зазначити, що Укрзалізниця суттєво підняла ціни на вказані деталі у порівнянні з минулими роками, коли курс долара був на рівні поточного. У 2017 році УЗ купувала кнопки для змиву по 5900 грн, а сидіння по 8 200 грн, тобто на 15% дешевше ніж зараз.
До участі в нинішніх торгах були допущені лише дві фірми – переможець "АМБ" та ТОВ "Редтехнотрейд". При цьому "Укрзалізниця" заклала у тендерну документацію вимогу щодо певних креслень, по яких мають виготовлятись запчастини. Під них підходили лише вироби "Evac", тож у торгах взяли лише дилери цієї компанії. Заявки інших фірм з такою ж продукцією відхилили.
Засновником київського ТОВ «Компанія «АМБ» є Олександра Єрмакова з Броварів. Раніше фірма отримала підряди на 68 млн грн виключно в системі «Укрзалізниці».
Слідство встановило, що в 2017 році "ЦЗВ" провів три закупівлі вакуумних туалетів для пасажирських вагонів. Після було укладено угоду з ТОВ "Науково-виробниче об’єднання "МДС" на загальну суму 61,73 млн грн., а також з ТОВ "НВП "Ріст" на суму 225,09 млн грн.
Виявилося, що власниця "НВП "Ріст" Любов Паронова неодноразово давала взятку службовим особам "Укрзалізниці" та "ЦЗВ" для перемоги в тендерах. Це дозволило фірмі отримати контракти на поставку туалетів по завищеній ціні – майже 1 мільйон гривень за комплект (два унітази для туалетів у різних кінцях вагону та пневматична система, яка встановлюється посередині вагону).
9 грудня детективи НАБУ провели обшуки у директора Департаменту закупівель "УЗ" Таїсії Олійник та Паронової, а також у Григорія Бойка, який отримав посаду члена правління "УЗ" 26 жовтня цього року також вже за нового керівника залізниці Олександра Камишіна. За попереднього керівництва він був директором з інженерно-технічного забезпечення "УЗ".
Нагадаємо, Укрзалізниця проти європейської системи контролю за вагонами попри значну економію
Раніше Знай писав, промисловці та аграрії закликали президента Зеленського відмінити списання вагонів за віком: воно загрожує національній безпеці України
Також Знай повідомляв, залізниця повинна заміщати вантажні вагони поетапно, а не влаштовуючи дефіцит і колапс на ринку – експерт