В Нацбанк надійшло близько трьох тисяч скарг на колекторів за два місяці з початку дії нового закону. Подробиці дізнавалися журналісти програми «Спецкор» на телеканалі 2+2.

Сюжет можна переглянути за посиланням.

Влітку ввійшов в дію закон, який встановлює чіткі правила діяльності колекторських компаній. Згідно з ним, Національний банк України відповідальний за врегулювання роботи кредитодавців. У Нацбанку був створений спеціальний відділ, який приймає скарги громадян та штрафує колекторські фірми за неетичну поведінку. За два місяці співробітниками Нацбанку було прийнято більше 2700 звернень, щодо дій колекторських компаній, чи кредиторів.

Ті компанії, які хочуть працювати на ринку кредитних послуг вже почали дотримуватися закону. Здебільшого надсилають позичальникам повідомлення і не шантажують дзвінками третіх осіб. Але й досі працюють ті, хто звик до старих схем — шантаж, погрози з вимогами повернути неіснуючий борг. До середини жовтня усі колекторські фірми мають почати працювати за новими правилами, інакше — їхня робота буде поза законом, їм загрожує кримінальна відповідальність.

Популярні новини зараз

Наталя Могилевська показала, яка з неї "господиня": павуки на люстрі і павутина по кутах

Замість маку з вишнею - хліб з діркою від бублика: покупець показав, як "хитрують" з начинкою у випічці

Штраф в 30-50 тисяч і суд: що загрожує українцям без Covid-сертифіката в транспорті

Злата Огнєвіч поскаржилася на хейт після "стриптизу" на "Холостячці": "Закомплексовані..."

Показати ще

Адвокат Олександр Собкович впевнений, що скарг від боржників має поменшати: «Цей закон нам дозволяє дисциплінувати роботу колекторських компаній, які звикли працювати в режимі 90-х: дзвонити, погрожувати, чинити психологічний вплив».

НБУ зобов’язав колекторські установи мати офіційний сайт із зазначенням телефону і електронної пошти. Третім особам, які до боргу ніяк не причетні, фахівці радять писати скаргу на дії співробітників колекторської фірми на електронну пошту компанії, додавши до листа скіншоти повідомлень і дзвінків. Якщо після звернення ситуація не зміниться — звертатися в Національний банк, прикріпивши скаргу до колекторської фірми, яку проігнорували. В разі грубих порушень Нацбанк має право анулювати ліцензію колекторам.

«За один факт порушення вимог до етичної поведінки, закону, чи додаткових вимог Нацбанку — штаф від 50 до 100 тисяч гривень. Якщо таких штрафів три за рік, то компанія автоматично вилучається з реєстру і вже немає права працювати по врегулюванню простроченої заборгованості», — каже Ольга Лобайчук, керівниця управління захисту прав споживачів НБУ.

Боржникам фахівці радять спробувати реструктурувати фінансову заборгованість на прийнятних умовах або чекати на рішення суду.

Крім того, співробітники кіберполіції радять усім українцям уникати демонстрації номера телефона у соцмережах і не давати його сумнівним особам, щоб не натрапити на шахраїв. Також правоохоронці рекомендують відключити у мобільного оператора функцію віддаленої заміни SIM-карт, використовувати сервіси з двофакторною автентифікацією.

Нагадаємо, що українці дізналися, як новий закон" про колекторів " полегшує життя.

Як повідомляв портал Знай.ua, самоізоляція з "дій вдома" насправді нікого не обмежує: юрист навів незаперечні факти.

Також Знай.ua писав, що юрист нагадав, за що українські водії можуть отримати штраф у розмірі 10 і більше тисяч гривень.