«Укрзалізниця» – це чудове підтвердження того, як погано можуть керувати державною монополією. Замість того, щоб шукати шляхи економії або збільшення доходів, керівництво вирішило просто підвищити ціни на свої послуги. Так вважає Станіслав Зінченко із GMK Center, який прокоментував новину про плани УЗ підняти тарифи на вантажні перевезення.

Зінченко каже, що ситуація в УЗ виглядає як "магія":

"Обсяги перевезень зросли, доходи зросли, але плануються збитки. Це класичний приклад неефективного управління державної монополії. Якщо ти монополія – ти можеш робити будь-які фінансові результати, ціни та тарифи робити. Все це – елементи непрозорих розрахунків та, вибачте, відчуття безкарності".

Укрзалізниця
Укрзалізниця

Багато учасників ринку не розуміють, навіщо УЗ хоче підвищити тарифи. Зінченко каже, що навіть якщо тарифи піднімуть, це не допоможе компанії, якщо вона не почне краще керувати своїми доходами та видатками.

Популярні новини зараз
Якою буде максимальна пенсія у 2025 році: чи очікувати українцям на підвищення виплат Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання Заплатять усі, але один раз: чому українцям почали надсилати додаткові квитанції на газ "Ощадбанк" блокує пенсійні картки: хто може втратити останні копійки
Показати ще

Щоразу, коли УЗ піднімає ціни, вони кажуть, що це потрібно для того, щоб нагромадити гроші на інвестиції. Але навіть після підвищення тарифів компанія не виконує своїх обіцянок щодо ремонту шляхів. Зінченко також нагадав, що УЗ має внутрішні ресурси, які могли б допомогти компанії, не підвищуючи тарифи.

Наприклад, у них є великий запас металобрухту, який вони могли б продати та отримати від цього сотні мільйонів гривень. Але УЗ не продає цей металобрухт, тому що це потрібно робити через систему Prozorro, що, можливо, занадто складно для них.

Укрзалізниця
Укрзалізниця

Зінченко каже, що компанії потрібно скоротити витрати та оптимізувати свої витрати, особливо у нинішній складній економічній ситуації. Замість того, щоб підвищувати тарифи, УЗ має зосередитися на тому, щоб стати більш ефективною та використовувати свої внутрішні резерви.

Незважаючи на те, що УЗ заробила за півроку понад 3 мільярди гривень, вона прогнозує збитки у розмірі понад 2 мільярди гривень до кінця року. Чому це відбувається, компанія не пояснює, але стверджує, що потрібно підвищувати тарифи на перевезення вантажів.

Експерти вважають, що причиною збитків є неефективне управління та корупція. Наприклад, варто перевірити, скільки дизельного палива використовує УЗ, адже норма витрати палива в Україні була вдвічі вищою, ніж у Казахстані.

Нагадаємо, в Україні може не стати громадського транспорту: експерт назвав єдину надію

Раніше ми писали, Кличко назвав новий термін відкриття синьої гілки метро: цього разу точно

Крім того, Знай.ua повідомляв, "Укрзалізниця" не має квитків для тих, хто захищає країну: яке рішення знайшли громадяни