В Україні тривалі відключення електроенергії починають серйозно впливати на мобільний зв'язок. Київстар, Vodafone та Lifecell мають тепер забезпечувати свої базові станції автономним живленням, щоб підтримувати зв'язок під час вимкнення. Це коштує великих грошей і тому вони готуються збільшити тарифи для користувачів.

Оператори вже розпочали підготовку свого обладнання до можливих перебоїв у електропостачанні з осені 2022 року, коли російські обстріли пошкодили українську енергомережу.

Мобільний зв'язок, телефон / фото: Pixabay
Мобільний зв'язок, телефон / фото: Pixabay

Для цього базові станції оснастили літій-іонними акумуляторами, які можуть підтримувати зв'язок до чотирьох годин без електрики. Однак у липні 2024 року, коли знову почалися відключення, абоненти зіткнулися з проблемами: зв'язок та інтернет зникали в деяких місцях на весь час відключення та навіть після його завершення.

Причина в тому, що влітку батареї розряджаються швидше через спеку, оскільки частина енергії йде на охолодження.

Популярні новини зараз
Пенсія менша на 20%: про що пенсіонер має повідомити ПФУ Сніг, мінусова температура та сильний вітер: синоптикиня розповіла, чи буде рання зима восени 2024 року Пенсіонери з картками ПриватБанку можуть залишитись без грошей: у чому проблема "Покинув, два роки шлявся, обжимався...": Оля Цибульська розповіла, що сталося з Винником
Показати ще

25 червня державний регулятор, Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ), ухвалив, що оператори мають забезпечувати зв'язок на своїх базових станціях протягом чотирьох годин без електрики.

Жінка, з телефоном в руках
Жінка, з телефоном в руках

Враховуючи липневі перебої, НЦУ посилив вимоги:

  • До 1 жовтня оператори повинні забезпечити, щоб 60% базових станцій (БС) у кожній області могли працювати без електрики протягом 10 годин.
  • До 1 листопада цей показник збільшиться до 70%, до 1 грудня – до 80%.
  • До 1 лютого 2025 року всі базові станції мають бути здатними працювати без світла на 100% своїх об'єктів.

Основна проблема полягає в тому, що акумулятори не можуть забезпечувати зв'язок на тривалий термін. Для цього операторам доведеться встановити нове обладнання та генератори, що потребує великих інвестицій, яких вони не мають. Як наслідок, витрати будуть переведені на абонентів.

Експерт Олександр Глущенко вважає, що різкого підвищення тарифів не буде, але протягом 2025 року ціни на послуги зв'язку зростуть поступово і можуть збільшитися на 50% до кінця року. Це станеться не лише через інвестиції в енергопостачання, а й через інфляцію та зростання податків.

Нагадаємо, світло є, а зв'язок поганий: у Мінцифри порадили економити

Раніше ми писали про те, що Київстар запускає нові номери: що зміниться для абонентів

Крім того, Знай.ua повідомляв, Vodafone порадував абонентів щедрою знижкою: місяць можна не платити